News and events

New study: Semi-supervised integration of single-cell transcriptomics data
Published on 16.02.24
New study: Semi-supervised integration of single-cell transcriptomics data
A recent publication in Nature Communications led by Massimo Andreatta and directed by Santiago Carmona examines the incorporation of prior cell type knowledge into the integration of single-cell transcriptomics data. This approach allows for the integration of diverse samples while retaining biological variability.
Attribution des Transition Grants 2023: lauréates FBM Published on 13.02.24
Attribution des Transition Grants 2023: lauréates FBM
La Commission égalité, diversité et inclusion (EDI) et le Décanat de la Faculté de biologie et de médecine (FBM) de l'UNIL adressent toutes leurs félicitations aux six lauréates des Transition Grants.
La FBM se lance sur le réseau social Threads Published on 12.02.24
La FBM se lance sur le réseau social Threads
Après l'inactivation de son compte X (ex-Twitter), la Faculté de biologie et de médecine de l'UNIL a ouvert son fil sur Threads en fin d'année dernière.
InnoPACTT : un support financier pour créer votre start-up
Published on 12.02.24
InnoPACTT : un support financier pour créer votre start-up
Appel à projets printemps 2024
Insights into Nutrient Absorption and Gut Health Published on 05.02.24
Insights into Nutrient Absorption and Gut Health
Over the past century, scientists have extensively studied the intestinal vasculature due to its crucial role in absorbing and distributing nutrients from ingested food.
Rendez-vous Leenaards sciences & santé – SAVE THE DATE Published on 05.02.24
Rendez-vous Leenaards sciences & santé – SAVE THE DATE
Réservez la date du prochain Rendez-vous Leenaards sciences & santé, qui aura lieu le jeudi 21 mars 2024 à 18h00, bâtiment AGORA, Lausanne.
Deciphering Melanoma Treatment Success: Insights from TIL-ACT Research
Published on 05.02.24
Deciphering Melanoma Treatment Success: Insights from TIL-ACT Research
This new research discovered that patients with metastatic melanoma who respond to adoptive T cell therapy exhibit a coordinated crosstalk between intratumoral myeloid cells and tumor-reactive CD8+ T cells.
Conception participative du premier Symposium suisse sur l’IPP/EPP Published on 02.02.24
Conception participative du premier Symposium suisse sur l’IPP/EPP
Le réseau « Swiss PPI/E Network » organise le 1er Symposium suisse sur l’implication et l'engagement des patient·e·s et du public à Berne en fin d’année 2024. Le programme de cet événement inédit est élaboré de manière participative et votre avis est recherché.
Concours d’images de la FBM et de la FGSE Published on 01.02.24
Concours d’images de la FBM et de la FGSE
Les Facultés de biologie et de médecine (FBM) et des géosciences et de l’environnement (FGSE) de l’Université de Lausanne poursuivent la célébration commune de leur 20e anniversaire. Elles vous invitent à participer à leur Concours d’images, chapeauté par l’association [Figure 1.A.], jusqu’au 31 mars 2024.

Link to the news archives

Ch. des Boveresses 155 - CH-1066 Epalinges
Switzerland
Tel. +41 21 692 59 92